fbpx
בחרו עמוד

מאת: אסף קופפר

אובר (UBER) פלטפורמת הנסיעות השיתופיות ממשיכה לחדש ולהרחיב את פעילותה תוך דגש על בטיחות הנהגים והנוסעים כאחד. לאחרונה, החברה הכריזה על מהלך חדש המיועד להגביר את תחושת הביטחון של נהגים באמצעות אימות זהות של הנוסעים. כל נוסע שאימות זהותו יושלם יקבל "סימן כחול" שיופיע באפליקציה של הנהגים, ויאפשר להם להחליט אם לקבל את ההזמנה או לא. זהו מהלך שמסמל את הרצון של אובר להמשיך ולתת מענה לצורכי הנהגים, במיוחד לאור דרישות רבות שהעלו בשנים האחרונות.

המהלך לא רק משפר את הבטיחות, אלא גם משפיע בצורה חיובית על יחסי הנהגים והנוסעים. לפי הנתונים שאובר הציגה, נסיעות עם נוסעים מאומתים כללו יותר טיפים, דירוגים גבוהים יותר, ופחות תלונות חמורות מצד הנהגים. אובר מצפה שרוב הנוסעים יאומתו אוטומטית דרך שותפויות עם חברות כמו Prove, ואם לא, יוכלו לאמת את זהותם בצורה ידנית על ידי העלאת מסמכים.

המהלך נובע מדרישות חוזרות ונשנות של נהגים שהרגישו כי הם חשופים לסיכונים, כגון דיווחים שקריים או מקרי תקיפה. גם בעולם הכלכלה השיתופית, שבו ההכנסה לא קבועה, כל שינוי שיכול לייצב את המודל הכלכלי ולמנוע ירידות בלתי צפויות בהכנסות, הוא חיובי עבור הנהגים. כעת, נהגים יכולים להיות יותר בטוחים שהם מכירים מי נמצא מאחוריהם, ומדובר במהלך אסטרטגי שיכול להשפיע על שביעות רצון הנהגים ולטווח הארוך גם על איכות השירות של אובר.

אפליקציית אובר

אבל זה לא נגמר כאן. במקביל למהלך זה, אובר הכריזה גם על פיילוט חדש המאפשר לנהגים לסנן נוסעים עתידיים לפי הדירוג שהם נותנים להם. נהגים שידרגו נוסעים ב-2 או 3 כוכבים יוכלו לבחור לא לקבל מהם הזמנות נוספות. בנוסף, אובר כבר מונעת מנהגים שהעניקו דירוג של כוכב אחד לנוסע להתאים מחדש עם אותו נוסע בעתיד. מדובר בתוכנית ניסוי שמטרתה להעניק לנהגים יותר שליטה ולהקטין את הסיכוי למפגשים לא נעימים.

לאחר ההודעה, מניית אובר קפצה ב-1.76% אתמול, מה שמצביע על אמון המשקיעים במהלך זה. משקיעים רבים רואים במהלך הזה דרך לחזק את מעמד החברה בקרב הנהגים ולהוריד את רמות התחלופה, אחת הבעיות המרכזיות במודל הכלכלה השיתופית. הגדלת יציבות העבודה לנהגים משפרת גם את חווית הנסיעה ללקוחות ומקטינה את העלויות התפעוליות של החברה.

מנכ"ל אובר, דארה חוסרובשאהי, במסיבת עיתונאים ב-VIVA Technology

האנליסטים מביעים הערכות חיוביות לגבי המהלך החדש. לפי אנליסטים מבנק ההשקעות סיטי, המהלך יכול להוביל לשיפור בביצועי המניה בטווח הארוך. ההמלצה שלהם על מניית אובר היא חיובית, במיוחד לאור העובדה שהחברה ממשיכה להתרחב לשווקים חדשים ומבצעת התאמות אסטרטגיות במודל העסקי שלה. הם מציינים כי צעדים אלו מסייעים לאובר להיבדל מהמתחרות שלה בשוק, כמו ליפט (LYFT).

השילוב של אימות זהות לצד הכנסת מצלמות לרכב והגברת השליטה של הנהגים על בחירת הנוסעים, משדר שיפור חוויית העבודה עבור נהגים. זהו מהלך שמחזק את אובר בעידן שבו קיימת תחרות קשה בתחום הנסיעות השיתופיות.

הצמיחה העתידית של אובר נשענת גם על ההתרחבות המתמדת של שירותי אובר אייטס (Uber Eats) והצטרפות לשווקים חדשים בתחום המשלוחים. עם הכנסות של 6.9 מיליארד דולר ברבעון השני של 2024, החברה נמצאת במגמת עלייה מתמדת, ושירותי המשלוחים שלה מהווים חלק משמעותי מההכנסות. האנליסטים מעריכים כי השוק המסחרי של אובר ימשיך לגדול עם הזמן, וכתוצאה מכך ייתכן שהחברה תגדיל את הרווחיות שלה בשנים הקרובות.

שליחי אובר איטס

כמו כן, אובר מפגינה עמידות כלפי התנודות הכלכליות הגלובליות. במקביל להשקעות הטכנולוגיות, היא גם צוברת ניסיון רב בשיפור שירותי הלוגיסטיקה והמשלוחים. יתרון נוסף שלה הוא הקשר הישיר עם הלקוחות באמצעות אפליקציה מקיפה שמכסה מגוון רחב של שירותים.

הפוטנציאל הכלכלי של אובר עשוי להיות מבטיח מאוד. החברה ממצבת את עצמה כשחקנית מרכזית לא רק בתחום הנסיעות השיתופיות אלא גם בתחום המשלוחים והשירותים הדיגיטליים. עם יוזמות כמו אימות זהות הנהגים והלקוחות, היא שואפת לא רק להגדיל את הכנסותיה, אלא גם לשפר את הביטחון של הנהגים ולהעניק להם שליטה רבה יותר על התהליך.

בסיכום, נראה כי אובר ממשיכה לחדש ולהוביל את תחום התחבורה השיתופית עם דגש על בטיחות ושירות משופר לנהגים ולנוסעים כאחד. הצעדים האחרונים, הכוללים זיהוי נוסעים ותכונות בטיחות חדשות, מסמנים שינוי עמוק במודל השירות של החברה ומתן פתרונות מתקדמים לאתגרים של העולם המודרני. עם צמיחה מתמשכת ופתרונות חדשניים, אובר ממשיכה להרחיב את השפעתה בשוק ולספק חוויית נסיעה נוחה ובטוחה יותר למיליוני משתמשים ברחבי העולם.

מקורות:

בלומברג

*הכותב משמש כעובד בחברת אינטראקטיב שירותי בורסה
בע”מ (להלן: “החברה”). כל האמור והמוצג בכתבה זו ניתן באופן כללי בלבד ואינו מהווה
ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או המלצה כלשהי למסחר בשוק ההון המתחשבים בנתונים
ובצרכים המיוחדים של כל אדם וכן אינו מהווה הצעה לרכישת ניירות ערך ו/או נכסים
פיננסים מכל סוג, מדדים וכיו”ב. כמו כן, המידע המוצג בכתבה לעיל אינו מהווה תמריץ
ו/או המלצה ו/או ייעוץ לפעול בדרך כלשהי בשוק ההון. על כן, אין לפרש דבר באמור
בכתבה כהמלצה או ייעוץ לביצוע רכישה או מכירה של כל נייר ערך או נכס פיננסי המוצג
בה. הנתונים המוצגים בכתבה אינם מהווים ערובה או מדד כלשהו לתוצאות ותשואות
עתידיות. הניתוח שבוצע לעיל הינו רק על בסיס מידע פומבי ציבורי וללא שיח עם החברות
המוזכרות. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים
ובצרכים המיוחדים של כל אדם. פעילות בשוק ההון דורשת ידע, הבנת סיכונים ומיומנות.
כל העושה במידע הנ”ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.
הכותב אינו מחזיק בניירות הערך ו/או הנכסים הפיננסיים המוזכרים
לעיל.

.

3.135.184.146
דילוג לתוכן