fbpx
בחרו עמוד

מאת: אסף קופפר

 

התוצאות לרבעון השני לשנת 2024 של אורקל (ORCL) חברת תשתיות הענן שפורסמו אמש, מסמנות את המשך צמיחתה של החברה בעולמות הענן והתשתיות, ומעוררות עניין רב בקרב המשקיעים ושוק הטכנולוגיה בכלל. עם הכנסות כוללות של 13.3 מיליארד דולר, שהן עלייה של 8% ביחס לשנה הקודמת, ורווח למניה שעמד על $1.39, מעל הצפי של $1.33 למניה, מניית אורקל זינקה ב-9% במסחר המאוחר. אורקל הוכיחה פעם נוספת את עוצמתה בשוק הדינמי הזה. לדברי המנכ"לית ספרא כץ, התוצאות המרשימות נתמכות בעיקר על ידי הרחבת שירותי הענן של החברה והגדלת היקפי השימוש במאגרי הנתונים והיישומים האוטונומיים, אשר מסייעים ללקוחות החברה להגביר את היעילות התפעולית שלהן.

תחום הענן, שהפך למוקד אסטרטגי בעשורים האחרונים, מהווה כיום למעלה מ-40% מההכנסות של אורקל, והצמיחה שלו ממשיכה בקצב מסחרר. הכנסות הענן מתחלקות לשני תחומים מרכזיים – SaaS (תוכנה כשירות) ו-IaaS (תשתית כשירות). הכנסות SaaS ברבעון הסתכמו ב-3.5 מיליארד דולר, עלייה של 10%, בעוד שהכנסות IaaS הגיעו ל-2.2 מיליארד דולר, עלייה של 46%. המנכ"לית ציינה כי החברה ממשיכה לראות גידול עצום בביקוש לשירותי תשתית הענן, וזו אחת הסיבות שהובילה אותה להגדיל את ההשקעות בתשתיות ענן ב-2024, עם צפי להכפלת ההשקעות גם ב-2025.

בנוסף לתוצאות המרשימות, אורקל הודיעה על שותפות חדשה עם AWS, המאפשרת ללקוחות להריץ את מסדי הנתונים של אורקל בענן של אמזון. מדובר במהלך משמעותי שממחיש את האסטרטגיה הרב-עננית של אורקל ואת הניסיון שלה להפוך את הפתרונות שלה לזמינים בפלטפורמות רבות ככל האפשר. שותפות זו מצטרפת לשת"פים קיימים עם מיקרוסופט וגוגל, ומהווה צעד נוסף במאבק של אורקל להתרחבות בשוק הענן המהיר והדינמי.

חטיבת שירותי הענן של אמזון שנכנסה לשותפות עם אורקל

 

השוק האסטרטגי של אורקל כולל גם את תחום מסדי הנתונים האוטונומיים, שהפכו לעוגן מרכזי בצמיחה של החברה. לדברי אליסון, מסדי הנתונים האוטונומיים מאפשרים ללקוחות להפעיל מערכות מאגרי נתונים ללא התערבות אנושית, ומכאן מגיעים היתרונות המשמעותיים באבטחת מידע ובחיסכון תפעולי. נוסף על כך, השימוש במסדי הנתונים אלו מאפשר הגדלת קיבולת המחשוב תוך שימוש מינימלי במשאבי חומרה.

לארי אליסון, ה-CTO והמייסד של אורקל, ציין בהקשר הזה כי לחברה יש כיום 162 מרכזי נתונים פעילים ברחבי העולם של כל אחד מהם מתפרש על גבי שטח של דונמים רבים ומכילים שבבים של אנבידיה (NVDA), אך הציפייה היא להרחיב את המספר הזה לכדי 2,000 מרכזים בעתיד הקרוב. במרכזים אלו ייעשה שימוש נרחב במעבדי ה-GPU של אנבידיה, אשר תומכים באימון של המודלים הגדולים ביותר בעולם בתחום הבינה המלאכותית. יתרה מכך, אורקל מתכננת לבנות מרכזים בעלי צריכת חשמל של מעל לגיגה-וואט, כשהמטרה היא למצוא מיקומים בסמוך לתחנות כוח גרעיניות כדי להבטיח יציבות אנרגטית לאותם מרכזי נתונים.

אליסון הדגיש את החשיבות הגדולה של מרכזי הנתונים הללו בצמיחת תחום הבינה המלאכותית, כשהוא מציין כי הדרישות של הלקוחות בתחום זה הולכות וגדלות, במיוחד בהקשר למודלים מתקדמים של AI הזקוקים לכוח עיבוד רב מאוד. משמעות ההשקעה הזאת היא שוק שבבים ההולך ומתפתח בצעדי ענק, והציפייה היא כי הדרישות לביצועים גבוהים ולפתרונות יעילים ימשיכו לדחוף את תעשיית הבינה המלאכותית והענן קדימה בשנים הקרובות.

לארי אליסון מייסד אורקל



שיתוף הפעולה של אורקל עם ענקיות כמו AWS, גוגל (GOOGL) ומיקרוסופט (MSFT) בתחום הענן, יחד עם ההתרחבות הניכרת של תשתיות הנתונים שלה, ממצב אותה כאחת השחקניות המרכזיות בשוק הענן העולמי. הכניסה המאסיבית שלה לתחום הבינה המלאכותית וההתרחבות המהירה של פתרונות הענן, עשויים להבטיח לאורקל יכולת להתחרות בצורה חזקה בשוק זה בשנים הקרובות.

התמקדות החברה בהקמת מרכזי נתונים עוצמתיים והשותפויות החדשות שלה עם החברות הגדולות בעולם מרמזות על שינוי עומק בשוק השבבים ובשוק הענן בכלל, כאשר הדרישות לביצועים עולים רק ימשיכו לצמוח. בעוד ששאר החברות מתמקדות בעיקר בתחום השבבים והחומרה, אורקל בונה את יתרונה באינטגרציה של החומרה עם מערכות ענן ותוכנה, תוך דגש על אוטומציה ואבטחה ברמות הגבוהות ביותר. השוק הנוכחי מתמודד עם מחסור מתמשך בשבבים, ולאורקל יש את הכלים להתמודד עם האתגר. אליסון הצהיר כי החברה
ממשיכה לעבוד בצמוד עם ספקים כמו אינטל ואנבידיה על מנת להבטיח זמינות של חומרה מתקדמת ללקוחותיה.

 

דוגמא למרכזי נתונים עוצמתיים כפי שאורקל מתכננת לבנות

 

לסיכום, התוצאות הרבעוניות של אורקל לרבעון השני של 2024 משקפות את מחויבותה של החברה להמשיך ולהרחיב את פעילויותיה בתחומי הענן והבינה המלאכותית. עם ההשקעות הנרחבות במרכזי נתונים ובפתרונות מתקדמים, אורקל ממצבת את עצמה כשחקנית מרכזית בתחום זה, ולא רק באמצעות הגדלת הכנסותיה אלא גם בפיתוח תשתיות המסוגלות להתמודד עם הדרישות הגבוהות של לקוחות בענף הבינה המלאכותית והשבבים. הצהרותיו של לארי אליסון בנוגע להקמת מרכזי נתונים גדולים יותר וחדשניים מהווים אינדיקציה לשינויים המהותיים שצפויים בשוק הטכנולוגיה בשנים הקרובות, תוך דגש על צמיחה מהירה של השימוש בבינה מלאכותית.


מקורות:

אורקל
אנליטיק סינדיאמג
דה מוטלי פול

*הכותב משמש כעובד בחברת אינטראקטיב שירותי בורסה
בע”מ (להלן: “החברה”). כל האמור והמוצג בכתבה זו ניתן באופן כללי בלבד ואינו מהווה
ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או המלצה כלשהי למסחר בשוק ההון המתחשבים בנתונים
ובצרכים המיוחדים של כל אדם וכן אינו מהווה הצעה לרכישת ניירות ערך ו/או נכסים
פיננסים מכל סוג, מדדים וכיו”ב. כמו כן, המידע המוצג בכתבה לעיל אינו מהווה תמריץ
ו/או המלצה ו/או ייעוץ לפעול בדרך כלשהי בשוק ההון. על כן, אין לפרש דבר באמור
בכתבה כהמלצה או ייעוץ לביצוע רכישה או מכירה של כל נייר ערך או נכס פיננסי המוצג
בה. הנתונים המוצגים בכתבה אינם מהווים ערובה או מדד כלשהו לתוצאות ותשואות
עתידיות. הניתוח שבוצע לעיל הינו רק על בסיס מידע פומבי ציבורי וללא שיח עם החברות
המוזכרות. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים
ובצרכים המיוחדים של כל אדם. פעילות בשוק ההון דורשת ידע, הבנת סיכונים ומיומנות.
כל העושה במידע הנ”ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.
הכותב מחזיק בחלק מניירות הערך ו/או הנכסים הפיננסיים המוזכרים
לעיל.

.

80.79.6.161
דילוג לתוכן