fbpx
בחרו עמוד

כולנו רוצים ליצור חיסכון שיעמוד לצידנו כאשר נהיה זקוקים לו. אבל איך עושים זאת ומה הן האפשרויות? אחת הדרכים היא השקעה אוטומטית קבועה בשוק ההון האמריקאי. כיום קיימת האפשרות ליצור חיסכון אוטומטי המבוסס על מניות מובילות בשוק ההון האמריקאי עם פוטנציאל להניב תשואות גבוהות יותר מחיסכון רגיל. כמה זה פשוט ואיך ניתן להפיק את המירב מהחיסכון שלנו? בואו נעשה סדר.

השקעה במניות היא אחד הכלים המרכזיים בעולם הפיננסי, המאפשר למשקיעים לקחת חלק פעיל בכלכלה ולהנות מצמיחה של חברות שונות. בדומה לתעודות סל, השקעה במניות מאפשרת גישה לתחומים ומגזרים שונים, ונותנת חשיפה ישירה לחברות ספציפיות והפוטנציאל הייחודי שלהן. כך, המשקיע במניות בוחר לרכוש חלק בחברה ולהיות שותף להצלחות ולאתגרים שלה, מה שמביא לפוטנציאל תשואה גבוה יותר מאשר חיסכון רגיל.

בשונה ממסחר רגיל שבו בן אדם קונה מניה בצורה פרטנית וחד פעמית, חיסכון אוטומטי מאפשר למשקיע לרכוש באופן תקופתי ואוטומטי (כל חודש נניח) את אותה המניה ובאותו הסכום.  בעוד שחיסכון בפיקדון בנקאי רגיל היה מספק לכם תשואה ממוצעת של כ-8% בשנתיים האחרונות, חיסכון אוטומטי דרך אינטראקטיב ישראל שהושקע לדוגמא במניית אנבידיה (NVDA) ענקית השבבים, היה מניב תשואה של 776% באותה תקופה, ואילו במניית מטא (META) חברת האם של פייסבוק, הייתם נהנים מעלייה של 220% בשנתיים האחרונות (נכון לתאריך – 02/07/2024). 

בעשור האחרון, מניות בתחומים שונים ובמיוחד בענף הטכנולוגיה, זינקו בהערכות השווי בזכות חדשנות, צמיחה טכנולוגית ושינויים בהרגלי הצריכה. משקיעים שהשקיעו בחברות כמו אפל, אמזון או אנבידיה, נהנו מצמיחה משמעותית, תוך שהם נהנים מחלוקת דיבידנדים (הרווח שהחברה מחלקת לבעלי מניותיה) ועליית ערך המניות. 

השקעה במניות יכולה להציע תשואות גבוהות בזכות אפשרות בחירה בחברות ספציפיות עם פוטנציאל צמיחה גבוה. כשמשקיעים בחברות בעלות אסטרטגיות עסקיות מבטיחות, חדשנות טכנולוגית או ניהול טוב של החברה, ניתן לנצל את ההזדמנויות בסקטורים מתפתחים ובתעשיות עתידיות. לדוגמה, השקעה של $5,000 במניית אנבידיה לפני עשור הייתה שווה היום כ-$1,925,300, לאחר עלייה מרשימה של 38,506% (נכון לתאריך 01/07/2024).

גרף המניה של אנבידיה בעשור האחרון

חשוב לזכור כי גם חברות מובילות יכולות לחוות ירידות חדות בערך המניה שלהן, כגון הירידה של כ- 73% שמניית נטפליקס (NFLX) חוותה בין דצמבר 2021 לאפריל 2022 או מניית חברת התרופות פייזר (PFE) שירדה בכ-45% בשנתיים האחרונות. מקרים אלו מדגימים את הסיכונים הכרוכים בהשקעה במניות בודדות ואת החשיבות של ניתוח מעמיק והבנת הגורמים המשפיעים על ביצועי החברה.

אנבידיה אינה החברה היחידה שהציגה צמיחה מרשימה. חברות טכנולוגיות נוספות כמו אדוונסד מיקרו דיווייסז (AMD), אפל (AAPL), אלפבית (GOOGL), אמזון (AMZN), אינטל (INTC), ג'ונסון & ג'ונסון (JNJ), מטא (META), מיקרוסופט (MSFT) וטסלה (TSLA) היו בין התורמות המשמעותיות לשווי השוק הכולל ולרווחים של מדד S&P 500.

התנודתיות בשוק מעניקה חשיבות לבחירת מניות נכונה, כאשר השקעה במניות בודדות דורשת הבנה עמוקה יותר של החברה והשוק שבו היא פועלת. ההשפעה של שוק תנודתי על מניות בודדות יכולה להיות משמעותי, אך משקיע זהיר ומנוסה יכול להפיק תועלת מהתנודתיות על ידי ניצול הזדמנויות רכישה בזמנים אסטרטגיים שונים, וחיסכון באמצעות השקעה קבועה אוטומטית עשוי לאפשר למשקיע למצע באופן קבוע וכך להשיג מחיר ממוצע טוב יותר על השקעתו לאורך זמן.

בטווח הארוך, מניות מסוימות הראו יכולת לספק צמיחה יציבה ובלתי נתפסת. לדוגמא השקעה במניית אפל (AAPL), שהרחיבה את השפעתה בשוק הסמארטפונים המחשבים האישיים ושוק השעונים החכמים, הוכיחה את עצמה כמשתלמת. השקעה בסך של $5,000 באפל לפני כעשור הייתה מניבה תשואה פנטסטית בשיעור של כ- 1,246% ושווה היום כ- $62,300 נכון ל-01/07/2024.

 

 

השקעה קבועה אוטומטית דרך אינטראקטיב ישראל מציעה למשקיעים גמישות לבחור את המניה בה הם מאמינים ואת הסכום הרצוי להשקעה חוזרת (חודשית, שבועית וכיו"ב). בנוסף תוכלו לרכוש חלקי מניות ואפילו להנות מהמרה ללא עמלה, מה שמפחית את ההוצאות משמעותית ומגביר את ההחזר על ההשקעה.

ככל ששוק ההון מתפתח, מניות הופכות לבחירה פופולרית יותר לתיקי השקעה. הגישה החדשנית של אינטראקטיב ישראל מציעה דרך ברורה, יעילה ונוחה לכל כיס לבניית הון לאורך זמן. בין אם אתם רוצים להשקיע בחברה בה אתם מאמינים, להתמקד במניות מסוימות או לחפש כלי השקעה שמתאים לכם, מניות מספקות פתרון מושך למשקיעים המחפשים מיקוד, צמיחה וגמישות.
בעידן שבו שוקי ההון צמודים ודינמיים, השקעה קבועה במניות מובילות היא בחירה חכמה לבניית תיק השקעות גמיש וממוקד בפוטנציאל צמיחה.

מקורות:

פייננשל טיימס

יאהו פייננס

גלובל מרקט אינסייטס

מרקט וואטצ'

*הכותב משמש כעובד בחברת אינטראקטיב שירותי בורסה
בע”מ (להלן: “החברה”). כל האמור והמוצג בכתבה זו ניתן באופן כללי בלבד ואינו מהווה
ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או המלצה כלשהי למסחר בשוק ההון המתחשבים בנתונים
ובצרכים המיוחדים של כל אדם וכן אינו מהווה הצעה לרכישת ניירות ערך ו/או נכסים
פיננסים מכל סוג, מדדים וכיו”ב. כמו כן, המידע המוצג בכתבה לעיל אינו מהווה תמריץ
ו/או המלצה ו/או ייעוץ לפעול בדרך כלשהי בשוק ההון. על כן, אין לפרש דבר באמור
בכתבה כהמלצה או ייעוץ לביצוע רכישה או מכירה של כל נייר ערך או נכס פיננסי המוצג
בה. הנתונים המוצגים בכתבה אינם מהווים ערובה או מדד כלשהו לתוצאות ותשואות
עתידיות. הניתוח שבוצע לעיל הינו רק על בסיס מידע פומבי ציבורי וללא שיח עם החברות
המוזכרות. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים
ובצרכים המיוחדים של כל אדם. פעילות בשוק ההון דורשת ידע, הבנת סיכונים ומיומנות.
כל העושה במידע הנ”ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

.

80.79.6.161
דילוג לתוכן